hannahkritiserar

Alla inlägg den 22 april 2008

Av Hannah - 22 april 2008 20:01


 Jag måste påpeka att jag verkligen gillar bakgrundsmönstret jag valt. Det är sådär lagomt irriterande, på gränsen till att kunna göra en människa gravt sjuk i sinnet. Helt perfekt alltså, för om du inte redan lider av någon slags psykisk störning skulle du inte förstå nånting av mina inlägg. Förövrigt har jag noterat att jag oftast, okej alltid, skriver i andra person, alltså du-formen. Och att jag även får det att se ut som att just du är en fullkomligt iQ befriad person (vilket du är. men det vet du redan). Sedan är det dessa paranteser. Jag skriver med paranteser ungefär varannan mening. Men det kan ni ju se som nån slags signaturgrej, eller helt enkelt som nån slags fjortisskrivning (så att du ska känna igen dig, biatch). Och jag gör även ett språkligt fel ca 3 gånger i varje inlägg. Att ordet och placeras efter en punkt är egentligen en smutskastning mot det svenska språket. Men jag tycker att det blir bra, så jag tänker fan inte sluta. Vill även anmärka på att vissa saker i inläggen kanske inte står i sin rätt. Alltså, att allt jag publicerar kanske inte stämmer tänker jag inte ta någon slags ställning för (även fast allt är sant, egentligen).



Så, nu har du blivit informerad om ingenting och precis allt. Exakt som min blogg.. Om ingenting och precis allt.

Av Hannah - 22 april 2008 19:03


 Du berättar för din vän på den fullproppade bussen hur dåligt du sov föregående natt. Inte bara din vän, utan även de 5 st personerna runt om dig snappar upp dina ord. Det du inte vet är att 2 av dem vet vem du är, trots att du aldrig sett dem förut. De vet vem du är endera ryktesvägen eller så har de bara sett dig tidigare. Återigen, jag är en tankeläsare: "Ryktesvägen? Folk vet knappt vem jag är? Jag sitter ju hemma jämt." Åhå.. Om det ändå var så, säger jag.


- Tillbaka till ämnet.

  

Så fort du klivit av bussen börjar de två personerna att prata om dig och det de hört dig säga. Åh, vad coolt. Nej, det är inte coolt, och det är inte du heller idiot! 


Veckorna går och plötsligt kommer någon ur din parallellklass och frågar varför du strulat med hennes ex. Varför du är en hora. Varför du inte har någon självrespekt. Du fattar ingenting (as always). Rykten säger så, påstår hon. "Rykten? Men.. MEN..", TOLD YOU! Du är numera omtalad som en jävla hora. Det som började med ett samtal med din vän om hur dåligt du sover har nu förvrängts till att du inte sov nånting pga att du hade sex med diverse personers ex. På stan känner du dig utstirrad (om du inte redan är det, dvs), folk tittar snett och du ser hur de viskar bakom din rygg. Du börjar undvika att vistas där folk kan se dig.


Ett halvår senare har spåren satt sig. Du är numera van vid att undvika människor.  Den enda plats du känner dig trygg på är hemma eller med dina vänner. Det du inte vet är att ryktet är glömt, lika snabbt som det kom. Du sitter hemma vid din tv och tror att din horstämpel lyser rött i pannan, när ingen ens tillängnar det en tanke längre. 


Jaha, och vem ska beskyllas egentligen? Din vän? Dig själv? Personerna i bussen? Busschauffören? Det är inte lätt att riktigt placera vems fel det är. Och du bryr dig  ändå inte. För du ser bara rätt fram, ur ditt synfält. Jag ser det som en kass omvärld.


Tyck vad du vill, men jag har rätt.


(förövrigt är detta inte verklighetsbaserat så för det första så, tro inte att alla snackar skit om dig. även fast du vet att de gör det. Och för det andra så är det inte ett exempel jag själv varit med om. Om du ens så mycket som tänkte den tanken tycker jag att du ska nånting uppstoppat du vet vart, ditt imbecilla faaan.)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards