hannahkritiserar

Alla inlägg under juli 2008

Av Hannah - 23 juli 2008 00:45



Säg mig, du allsmäktige, sedan när började ens intelligens relateras till ens promillehalt?

ja, visst, är man onykter kanske man inte är världens smartaste, men, det jag menar är:

när fan blev ordet nykter en synonym till klok?


Av Hannah - 8 juli 2008 02:48

 

Har du någonsin haft en känsla av att någon iakttar dig och sedan tittat runt dig för att upptäcka att du är ensam i ditt rum?


En isande känsla kryper längs din ryggrad.. Men ögonen säger att du är ensam. Du förstår inte varför du känner som du gör.


Men det är någonting jag förstår.. Någonting jag vet.


Dina sinnen påstår att du är ensam. Men det dina sinnen inte uppsnappar, är det simplaste faktan av dem alla. 

Du är inte ensam i rummet. Nej, du är inte ensam..


Är det gud som vakar över dig? Nej. Det är inte gud som uppvaktar dig (att du ens kunde tro det.. bevare mig väl.. gud bryr sig inte ett skit om dig). Är det tomten som iakttar dina handlingar? Påskharen? Din mamma? George Bush? Nej. Och Nej, Nej, Nej. Inte då. Vem övervakar dig? (Fra-lagen, helt uppenbarligen. men det var inte det jag ville pointera. För övrigt hatar jag hela konceptet med Fra-lagen. Det kommer jag redogöra för mänskligheten i ett annat inlägg. Jag lovar.)


På din garderob eller under din säng.. På din lampa eller bakom spegeln, I din byrålåda eller på din axel.


Sitter jag.


Och övervakar dig. Du ska inte tro att dina handlingar går obemärkt förbi. För jag ser allt du gör. Allt du tänker. Allt du vill.


Jag finns i din närhet av en anledning.

Jag finns i din närhet av den anledningen att jag ska förstöra allt du gör. Allt du tänker.

Och främst, Allt du vill. 


Fråga mig inte varför jag gör det. Du vet redan svaret.

Du är inte värd att vara lycklig.

Du är inte värd dina egna drömmar.

Av Hannah - 8 juli 2008 02:42


Förlåt mig bloggen för det jag skrev igår. Jag vet att jag var känslokall. Det skall aldrig mer upprepas. Självklart kommer jag fortsätta uppdatera dig som vanligt.. Helt som vanligt.. 


Av Hannah - 7 juli 2008 03:18


jag erkänner. jag försummar min blogg totalt. jag är en hemsk människa! jag är trött. jag börjar varje mening med jag. jag har bra meningsbyggnad. jag har ont i ryggen. 


nej, men tillbaka till ämnet. hur ont det än gör i ditt lilla hjärta så kommer inte denna blogg uppdateras på ett tag. troligtvis. eller nåt.


jag ber så hemskt mycket om ursäkt bloggen, du har varit en riktig vän. jag är ledsen över hur jag försummat dig, men jag vill påpeka att försummelsen kommer fortsätta. var inte ledsen, vi möts nog någon dag.


KVALSTER

Ovido - Quiz & Flashcards