hannahkritiserar

Direktlänk till inlägg 22 april 2008

en rutten atmosfär

Av Hannah - 22 april 2008 19:03


 Du berättar för din vän på den fullproppade bussen hur dåligt du sov föregående natt. Inte bara din vän, utan även de 5 st personerna runt om dig snappar upp dina ord. Det du inte vet är att 2 av dem vet vem du är, trots att du aldrig sett dem förut. De vet vem du är endera ryktesvägen eller så har de bara sett dig tidigare. Återigen, jag är en tankeläsare: "Ryktesvägen? Folk vet knappt vem jag är? Jag sitter ju hemma jämt." Åhå.. Om det ändå var så, säger jag.


- Tillbaka till ämnet.

  

Så fort du klivit av bussen börjar de två personerna att prata om dig och det de hört dig säga. Åh, vad coolt. Nej, det är inte coolt, och det är inte du heller idiot! 


Veckorna går och plötsligt kommer någon ur din parallellklass och frågar varför du strulat med hennes ex. Varför du är en hora. Varför du inte har någon självrespekt. Du fattar ingenting (as always). Rykten säger så, påstår hon. "Rykten? Men.. MEN..", TOLD YOU! Du är numera omtalad som en jävla hora. Det som började med ett samtal med din vän om hur dåligt du sover har nu förvrängts till att du inte sov nånting pga att du hade sex med diverse personers ex. På stan känner du dig utstirrad (om du inte redan är det, dvs), folk tittar snett och du ser hur de viskar bakom din rygg. Du börjar undvika att vistas där folk kan se dig.


Ett halvår senare har spåren satt sig. Du är numera van vid att undvika människor.  Den enda plats du känner dig trygg på är hemma eller med dina vänner. Det du inte vet är att ryktet är glömt, lika snabbt som det kom. Du sitter hemma vid din tv och tror att din horstämpel lyser rött i pannan, när ingen ens tillängnar det en tanke längre. 


Jaha, och vem ska beskyllas egentligen? Din vän? Dig själv? Personerna i bussen? Busschauffören? Det är inte lätt att riktigt placera vems fel det är. Och du bryr dig  ändå inte. För du ser bara rätt fram, ur ditt synfält. Jag ser det som en kass omvärld.


Tyck vad du vill, men jag har rätt.


(förövrigt är detta inte verklighetsbaserat så för det första så, tro inte att alla snackar skit om dig. även fast du vet att de gör det. Och för det andra så är det inte ett exempel jag själv varit med om. Om du ens så mycket som tänkte den tanken tycker jag att du ska nånting uppstoppat du vet vart, ditt imbecilla faaan.)

 
 
Ozzy

Ozzy

27 april 2008 18:04

Jag känner igen det där med rykten, grymt störande att få någon påhittad händelse rakt i nyllet av någon förbannad typ som tror på allt den hör. Förövrigt diggar jag din "fuck you"-attityd! Keep up the blogging!

http://zekeblack.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 6 november 2010 23:34

  helt otroligt att denna blogg har någon slaviskt följande läsare. du ska ha ett jävla grattis känner jag ...

Av Hannah - 27 juli 2010 17:29

      fick en trevlig överraskning häromdagen när jag var inne på blocket (fråga mig inte varför). vet inte vad ni tycker men personligen tror jag att snuffe1 är den perfekta mannen för mig.   käre snuffe1, jag kan inte påstå annat än att ...

Av Hannah - 11 juli 2010 16:37

  borde man veta vad man vill göra med sitt liv när man är 18 år? är det nu jag ska bestämma mig för vad jag ska göra tills jag är 65 och drar på pensionärskryssning till åland? är det på något sätt fel att inte ha en susning om vad i helvete man v...

Av Hannah - 14 juni 2010 19:16

Jag är väl ingen direkt talare eller så. Aldrig varit, kommer aldrig vara. Inte så att jag inte kan tillgodogöra mig ett tal, är väl hyfsat kreativ ändå. Vid jämna mellanrum. Är väl snarare inte den typen. Saker låter bra i skallen och ser bra ut ...

Av Hannah - 21 april 2010 21:16

  jag var på gymmet idag. bredvid mig cyklade en man som uppskattningsvis vägde 3 gånger så mycket som mig. jag övervägde att lägga in en stöt. började trumma på hantagen lite försiktigt. han började trumma. jag slutade trumma. han slutade trumma. ...

Ovido - Quiz & Flashcards