hannahkritiserar

Alla inlägg under juni 2008

Av Hannah - 10 juni 2008 22:32


Alla har vi nog en hemlig önskan. En önskan, riktigt djupt inom en. En önskan som ingen utom en själv vet om. En önskan..

..OM ATT VARA KISSIE!


Japp! så är det. du vill vara kissie. men det finns ett problem. hur ska du bli kissie? Jo, det är så att jag ska skriva en guide om hur man blir en känd bloggare! (när jag skrev det där med kissie så lät det som att jag skulle skriva en guide om hur man blir kissie. hmm.. det lät kul. det gillar jag.. det ska jag göra nån dag)


1. Bli medlem på en bloggsida. Helst blogg.se och absolut inte denna! det går ju liksom inte att heta bloggagratis i bloggadressen. helt absurt. det låter ju som att man är skitsnål.


2. Hitta på ett töntigt smeknamn som du kallar bloggen för. Du kan även lägga till "fashion", "mode" eller "kreationer" för att låta som en riktig pain in the ass. Kommer du inte på ett tillräckligt töntigt smeknamn så har du antagligen för dålig fantasi. då kan du istället använda ditt för- och efternamn då du förtjänar att förstöra både ditt och ditt släktes namn.


3. Skapa en design. VIKTIG PUNKT! designen måste vara tydlig. Då halva sveriges befolkning är idioter och ändå inte kommer orka läsa dina inlägg så är det viktigt att du har en fin design som de istället kan kolla på. Välj en bakgrund med stora mönster till en stilren text.


4. Börja blogga! Gå in på massa engelska sidor med kändisskvaller (känner du dig inte kvalificerad för engelskagrejen så välj en svensk). Ta reda på ALLT om kändisar och de senaste trenderna. Skriv om det! kopiera bilder på kändisar och lägg upp dem och bedöm sedan deras outfit. OCH för gudsskull, glöm inte att ta en bild VARJE gång du bytt outfit. lägg sedan upp de bilderna också. Skriv om ALLT du gör och gjort i detalj (så jäkla ointressant). skriv MINST 5 inlägg per dag. Skryt om dina bragder och snacka skit om alla andra!



5. Kopiera din bloggs adress och lägg in den på ALLA sidor du är medlem på.


det bästa med att vara modebloggare är att du kan vara helt inkompetent och ändå ha massa läsare! för när man bloggar om mode och trender så är det inget du själv kommit på eller skapat, det är sånt du hört eller tagit reda på av någon/något annan/annat. Så det är bara att kopiera en text från nån sida och lägga in på din blogg! Eller typ kopiera en bild på ett armband och skriva "shiiiiit va fint, sommarens trend!" under. jävligt fränt va?


Det var min guide om att bli kändisbloggare. lycka till!



ps, om du nu skulle vara någolunda smart eller politiskt engagerad så får du under INGA omständigheter visa det i bloggen!

Av Hannah - 10 juni 2008 22:28


Till en början vill jag påpeka att ja, det har faktiskt blivit lite glest med inlägg. Vill bara pointera att jag uppdaterar denna blogg när fan jag vill. likaså skriver jag om vad fan jag vill. Och du ska ge fan i att klaga. Är det nånting som inte passar kan du istället skicka ett hatbrev.


have a lovely evening


Ovido - Quiz & Flashcards