hannahkritiserar

Alla inlägg den 21 april 2008

Av Hannah - 21 april 2008 21:10


Förutom alla gånger du verkligen förstår vad du håller på med (ungefär aldrig, om du är som mig) kan det vara en smart grej att försöka se saker ur olika vinklar.


För seriöst, det funkar. Te x, ta läxan: Du sitter hemma med din mattebok och ska göra ca 500 tal tills dagen efter för att få godkänt i matte. Det skulle iallafall jag se som ett ganska stort problem (nu står ju inte jag för allas åsikt men visst, självklart, är ditt stora mål att få ig i matte och gå iv och sluta som städare så, go for it!). Det du ska göra för att lösa det hela är helt enkelt att placera boken på golvet. Dig själv placerar du på ett högt bord. Tittar du ner på din mattebok är den inte längre lika stor, och då i dina ögon inte lika betydelsefull (nu relaterar du mitt uttalande till nåt helt annat ämne. fy skäms! storleken spelar faktiskt ingen roll, trots att det i detta sammanhang antyder det). Nej, men ärligt talat så är faktiskt matteboken mindre, och även mattetalen. 


Ditt senare beslut är om du ska stå kvar på bordet resten av livet/gå och göra nåt annat eller helt enkelt inse vilken idiot du är och hoppa ner från bordet och göra dina fucking tal som du skulle gjort för längesen. Som man bäddar får man ligga...

eller..

..DEN MAN LIGGER MED FÅR BÄDDA! 

Av Hannah - 21 april 2008 16:55


Detta är för mig ett ämne som jag anser ständigt dyker upp. Varför tror alla människor så mycket mer om sig själva? Att de är värda dubbelt så mycket än alla andra. Och varför ser vissa upp till idioiterna och ger dem ännu mer anledning att älska sig själva? Ja, självklart är du unik som du är blablabla, (really don't care) men det finns förfan en gräns, som alldeles för många redan passerat.


Vad hände med jantelagen? Den oskrivna lag som satte oss människor på plats, den lag som höll alla på samma nivå. ÅTERINSKAFFA DEN! Och ja, jag vet vad du tänker. För som du vet är jag en tankeläsare. Du tänker "Jantelagen.. som tryckte ner människan i sig själva och gav dem noll självrespekt. Vadfan ska hon återinskaffa den för? Är hon störd? Vill hon att alla ska ogilla sig själva?"

Och nej, så är inte min direkta tanke (dock väldigt nära). MEN jag anser att det här har gått för långt.


Tro inte nåt högre om dig själv, du kommer en dag att inse faktum och bli förkrossad. Du är fan inte bättre än annan, men ingen annan är heller som du. Du är unik, men för det betyder det inte att du ens är en gnutta mer värd än alla andra.


Du är inte mer värd än den lera du en gång kom ur, ditt jävla äckel.



Och för alla som inte har den blekaste om vad jantelagen är:


  • 1. Du skall inte tro att du är något.
  • 2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  • 3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  • 4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  • 5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  • 6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  • 7. Du skall inte tro att du duger till något.
  • 8. Du skall inte skratta åt oss.
  • 9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  • 10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.
  • Senare: 11. Tror du inte att jag vet något om dig?


    Tidigare månad - Senare månad
    Ovido - Quiz & Flashcards