hannahkritiserar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

åh du allsmäktiga hannah. giv oss ditt bröd, en tunna öl och en livsförbrukning cigaretter.

Av Hannah - 19 maj 2008 21:06


Ty så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Joh 3:16


evigt liv? skojar du med mig? evigt liv? älska världen? varför låter han den då förfalla? EVIGT LIV?


är gud bara en slags myt eller helt enkelt en idiot? eller är det du som är en idiot? (svaret är uppenbart. ställer endast frågan för att försöka få igång en slags tankekraft i din hjärna. mission impossible) du tror på hans existens. med vilka grunder då? hur vet du att han verkligen funnits? du tror inte att de 2 första raderna jag skrev bara är bullshit som nån berusad 'konstnär' som desperat försökt hitta nånting att hålla fast vid hittat på? hur kan de veta att gud gav iväg sin ende son för att de som trodde på honom skulle ha evigt liv? HAR GUD SAGT DET? eller? nej. det tror jag inte.


och alla dom som säger sig ha ett speciellt band med gud kan ju förklara det för mig. varför gud väljer att visa sig för endast vissa personer och hjälpa dem genom livet när han älskar varenda människa exakt lika mycket? varför visar han sig inte för de som tvivlar på honom? och hjälper dem genom livet? VARFÖR?

är gud kräsen?

väljer han ut vilka han bryr sig om?

duger inte alla människor?

är du misslyckad för att gud inte givit dig ett tecken?


är gud ett misslyckat påhitt?

nej. det tycker jag inte. faktiskt. nog för att jag betvivlar hans existens men då han tydligen hjälpt så många genom livet så är han säkert en jätteshysst kille. han sitter säkert där uppe bland molnen med sina polisonger, sina blekta toppar, solglasögon och smuttandes på ett stort glas falcon med sin homie Jesus. säkert har han sin laptop i knät som han besvarar alla böner med. (nej, bruce den allsmäktige var ingen film. det är verklighet)

En helskön snubbe helt enkelt. Så är det säkert. Han läser säkert också min blogg. Och om du nu gör det gud, så har jag en fråga. har jag en plats i helvetet eller måste jag reservera plats innan min ankomst? svar önskas snarast!




ta inte illa upp alla gudstroende. jag påstod inte att gud inte finns. bara ifrågassatte det. men personligen så tror jag att jag håller mig till min låtsaskompis.

 
 
Ingen bild

Rusta

25 maj 2008 16:00

Klockren iakttagelse :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 6 november 2010 23:34

  helt otroligt att denna blogg har någon slaviskt följande läsare. du ska ha ett jävla grattis känner jag ...

Av Hannah - 27 juli 2010 17:29

      fick en trevlig överraskning häromdagen när jag var inne på blocket (fråga mig inte varför). vet inte vad ni tycker men personligen tror jag att snuffe1 är den perfekta mannen för mig.   käre snuffe1, jag kan inte påstå annat än att ...

Av Hannah - 11 juli 2010 16:37

  borde man veta vad man vill göra med sitt liv när man är 18 år? är det nu jag ska bestämma mig för vad jag ska göra tills jag är 65 och drar på pensionärskryssning till åland? är det på något sätt fel att inte ha en susning om vad i helvete man v...

Av Hannah - 14 juni 2010 19:16

Jag är väl ingen direkt talare eller så. Aldrig varit, kommer aldrig vara. Inte så att jag inte kan tillgodogöra mig ett tal, är väl hyfsat kreativ ändå. Vid jämna mellanrum. Är väl snarare inte den typen. Saker låter bra i skallen och ser bra ut ...

Av Hannah - 21 april 2010 21:16

  jag var på gymmet idag. bredvid mig cyklade en man som uppskattningsvis vägde 3 gånger så mycket som mig. jag övervägde att lägga in en stöt. började trumma på hantagen lite försiktigt. han började trumma. jag slutade trumma. han slutade trumma. ...

Ovido - Quiz & Flashcards