hannahkritiserar

Alla inlägg under augusti 2008

Av Hannah - 11 augusti 2008 02:31


I 62 minter klarade jag av min förra "design". nu har jag en ny. gillar inte den heller. vet inte vad jag ska ta mig till. röster ekar i mitt huvud och min hjärna börjar kännas som slajm. mina ögon ser inte längre skillnad på rutigt och prickigt längre (har dom någonsin?). 


jag är vilsen och totalt utan sinne för färg och form. jag saknar min gamla bakgrund. den var fin. jag gillar inte rosa. eller jo. eller ibland. kanske. min hjärna är rosa. det är barbapappa också. ser min hjärna ut som barbapappa? 



jag måste träffa en psykolog

 

Av Hannah - 11 augusti 2008 01:29


som ni kan se så har BLOGGEN NYTT UTSEENDE! YEAH that's right. vettefan vad jag tycker om det egentligen. det enda jag någolunda gillar är den fina bakgrunden. men det blev svårt att kombinera den och övrig färg och liksom hamna på en nivå mellan förskräckligt och någolunda läsligt. 


som jag någongång tidigare nämt (typ i mitt andra inlägg då bloggen var ny?) så gillade jag den gamla bakgrunden pga att den fick en att långsamt, långsamt bli sinnessjuk. den här bakgrunden är bara allmänt ful. är i nuläget väldigt tveksam till detta utseende. jag kan ju liksom inte ha en bakgrund som inte framkallar någon slags störning hos mina läsare.


nä, detta val av att göra om min blogg kommer verkligen förstöra min nattsömn samt väldigt innerligt plåga min själ. 

för det jag menar, är verkligen den här bakgrunden rättvis gentemot min blogg?


Vettefan alltså.

Av Hannah - 8 augusti 2008 15:56


 Känner ju liksom att jag bara måste haka på den här "päls är mord"-trenden och liksom säga vad jag tycker om det hela. 


Det hela startade ju som ni kanske märkt av en viss miss piggy (som andra bloggare valt att kalla X, den där tjejen, en känd blogg osv) som shoppade loss här i övik på pälsar. Det känns ju liksom himla anonymt att skriva "den där tjejen som var i övik och shoppade massa pälsar med huvudena kvar...." osv, när dom vet att de som läser deras blogg garanterat även läst tjejen X's blogg. Aja, skitsamma. Nu till min väldigt unika teori om detta.



Miss Piggy är ju som ni kanske förstått en gris. En gris som köper pälsar? En kanabalistisk gris? Eller?

Nej (eller jo.. kanske lite), men jag tror att grisen vill ha ett maktövertag gentemot andra varelser, att liksom höja sin rang. Därför köper hon döda djur och hänger dem runt halsen. Och visst har väl folk noticerat detta och blivit upprörda? Hon har dem precis där hon vill! Arga och rädda. De ska vara rädda för henne, alltså mer makt. Men vänta bara.. Den här grisen nöjer sig inte med nå döda illrar.. DEN HÄR GRISEN VILL HA MÄNNISKOBLOD! 


Inom en kort framtid kommer grisen ha döda människor runt halsen för att höja sin rang ännu mer. Tillslut kommer alla vara rädda för henne och uppfylla hennes alla krav. Vi kommer inte ens våga kolla på henne i rädsla (inte för att vi gör det nu heller för att undvika mardrömmar) för att bli dödade. Tillslut kommer Miss Piggy styra världen. Med en död människa runt halsen. passa er.


Av Hannah - 8 augusti 2008 14:04


behöver jag säga något mer än att dagen är dömd till att bli ett misslyckande? 

Av Hannah - 5 augusti 2008 17:27


i natt drömde jag att jag dödade eric mattsson

Av Hannah - 5 augusti 2008 17:21


Jag är, som ni alla vet, väldigt mån om min kost och att min kropp ska må bra på insidan. Så förutom min dagliga yoga, pilates, tarmsköljning, kroppsavgiftning och min vädligt kalorisnåla mat har jag nu infört min egna sk. frukostdiet. Om jag får säga själv så tycker jag att iden är helt genial. Så, nu ska jag berätta om den.




På söndagmorgon kliver jag upp i vanlig tid ungefär kl 04.30 (det här med att kliva upp så tidigt och att gå och lägga sig runt 17.30 efter min pilates är verkligen härligt! min kropp är så utvilad) och går en promenad till ca 06.30 När jag kommer hem så gör jag iordning min frukost. Som ni alla vet så brukar jag inte äta de mest nyttiga frukostarna *hihi* men brukar kompensera det med att äta ett salladsblad på resten av veckan istället. Nu är det så att jag gör min frukost (en vanlig portion med fil och flingor, och en macka från polarbröd, en tekaka), men när jag äter har jag en sak att tänka på. Frukosten ska räcka hela veckan! Det innebär att jag inte kan äta hur mycket som helst varje dag utan måste tänka efter hur mycket jag kan äta.




Hur bra verkar inte det egentligen? Det är helt perfekt.




Här är förresten en bild på min frukost som jag gjorde i söndags. Jag tycker att det även är praktiskt på det sättet att det blir mindre disk och jag slipper ta undan allting, jag låter det stå framme hela veckan!

Av Hannah - 3 augusti 2008 01:27


Ingen har väl kunnat undgå att en liten minigris invaderat vår vackra stad övik. eller? om du har lyckats undgå det så kan jag berätta för dig att miss piggy har spatserat längs vår vackra stads gator de senaste veckorna. Hon har uppmärksammats på en genetiskt framforskad skoaffär (DNA, som förörvigt inte finns i stockholm, HAHA) under veckorna där hon även gjort några färre inköp. Den framgångsrika stjärnan har ett sånt pass inflytande att fansen stormat till affären och köpt exakt likadana skor. Inga exemplar av de skor miss piggy köpt in finns nu kvar i affären, om ens i sverige!? Detta är ju sannerligen en kris må jag säga. Vad ska alla människor göra när de inte kan få samma skor som miss piggy!? och tänk bara på all grismat som kommer bli slutsåld!! TÄNK PÅ DOM STACKARS GRISARNA SOM INTE KOMMER HA NÅT ATT ÄTA! bara för att alla vill köpa samma saker som miss piggy. VARFÖR?


vår region håller på att splittras.

miss piggy är i stan.. för att stanna?

vi håller tummarna för en hemflytt, julskinka på jul, mindre nedtrampningar i parken pga klövar, den sunkna doften av grisprutt ska avta och att DNA ska slippa få slutsålt på skor. 

Ovido - Quiz & Flashcards